Theresa Lorenz

Research interests

  • Quantitative and Mixed-Methods Evaluation Research
  • Economics of Education (Financial Literacy and Financial Well-being)
  • Survey data, methodology and large-scale assessments
  • Causal Inference

Selected publications

Lorenz, T. (2024). Mixed-Methods a practical guide for the gold standard of evaluation research. OeNB Financial Literacy Evaluation Series 2024/1.

Lorenz, T., Schneebaum, A. (2023). Does early educational tracking contribute to gender gaps in test achievement? A cross-country assessment. Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik.

Lorenz, T., Wernhart, G. (2022). Evaluierung des neuen Kinderbetreuungsgeldkontos und der Familienzeit – Quantitativer Teilbericht.

Neuwirth, N., Lorenz, T., Kaindl, M., Wernhart, G. (2021). Auswirkungen des beitragsfreien Kindergartens auf die Erwerbstätigkeit der Mütter: Zum induzierten Arbeitsangebotseffektder Elternbeiträge.

Lorenz, T., Kapella, O. (2020). Children’s ICT use and its impact on family life. (DigiGen - working paper series No. 1).